Tehnomanija

Pararelni virtuelni univerzum

12. Avgust 2008.

D.B.

U paralelnim univerzumima skrivenim negde u gigantskoj mreži Interneta sve više Zemljana žive i dišu, umiru se i bore dok ostatak populacije obavlja svoje svakodnevne obaveze. Iako je nekada viđen kao hobi koji se obavlja u samoći, napredak tehnologije doveo je online igranje na nivo najboljeg načina za socijalizovanje, al i za zaradu.

Everquest, Eve Online, World Of Warcraft, Lord Of The Rings Online, Age of Conan... privukli su milione korisnika. Igrači, osim što rešavaju mnoštvo zadataka, bore se hladnim oružjem, magijom ili teškim naoružanjem. Tu su i gilde - igrači prave družine i zajedno rešavaju zadatke ili jednostavno šetaju po svetu ili jednostavno ćaskaju po ceo bogovetni dan. Barem je milion ljudi svakog dana u svakom trenutku prikačeno na desetine servera i marljivo mlate zveri i druge igrače…

Godinama su ove teške zaluđenike zamišljali kao izolovane mladiće koji klikću mišem u tamnim podrumima. Ali kao što su igre evolvirale, tako su i igrači i vrata igračkog raja otvorila su se jednoj novoj neočekivanoj grupi: igre, koje su nekada smatrane domenom muškaraca, postale su predmet opsesije velikog broja – žena. Prema podacima Digital Software Ašociation (IDSA) žene trenutno čine 43 procenta celokupne igračke populacije, a polovinu igara sa rafova kupuju upravo pripadnice lepšeg pola. 

Ovakve igre su pravi izazov za manijake koji sebe zovu “hardkor gejmerima”, naziv, kojim su hteli da izdvoje posvećene od “povremenih igrača”. Oni imaju najnoviju kompjutersku opremu kod kuće i dovoljno novca da ceo dan prelaze nivoe, skupljaju oružje i novac i rešavaju zadatke, dokazuju se ko najbolje igra i ko kupuje najbolje igre. Drugi ih vide kao neshvaćene ljude koji su pokretačka sila industrije igara, jer ono što od igara zadovolje njihove zahtevne kriterijume na osnovu njihovih preporuka dostigne abnormalnu zaradu, a što opljuju, ne prolazi. Tako je uspeo “Grand Theft Auto III” koji je prodat u više od 11 miliona kopija samo zahvaljujući oduševljenim kritikama hardkorovaca.

Hardkor igrači nemaju vremena da se druže i hvale šta su tog dana sve uradili jer jedina stvar koja ih može odvući od monitora je potreba da se olakšaju, poriv koji mrze iz dna duše. O jelu da ne govorimo: u poslednjih nekoliko godina, većina igara ažurno opominju igrače da, kako se brinu da njihovi likovi budu nahranjeni i odmorni, tako moraju i da vode računa i o onima koji su sa druge strane Alisinog ogledala.
- Potpuno sam lud za “CounterStrike”-om. Igram sam osam sati dnevno i po 24 sata vikendom. Imamo tim, i proučavamo mape, planiramo taktiku, proračunavano vreme koje nam je potrebno da stignemo od jednog do drugog predela: stvari koje na obični igrači ni ne pomišljaju – poverava se “posvećenik” na forumu.

Strane: 1 2


Kommentar: 0 Pogledajte komentare | Pošalji komentar

arhiva

Strane: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Prikazano 6-10 od 69 tekstova « Predhodna | Sledeća »

Izdvajamo


Boje krvi i vina
Dalje

Devica Analitičan zemljani znak podnosi brigu kao prirodno stanje. Privlačni i delikatni ljudi vole postojanost i unapred potvrđene stvari, pa često žele da pozavršavaju sve drugo pre nego što se smire u ljubavi. Često kritikuju, pa dobro razmislite da li će vam to prijati kada budete živeli ... Dalje